Search

Wednesday, June 30, 2010

Koleksi 56 : 25th Anniversary Independence Day Commemorative Coin




Item

Properties

Weight

Dimension

Thickness

Date

1982 Malaysia 25th Independence Day Anniversary Commemorative Coin

Cu-Ni

Malas nk timbang

Malas nk ukur

Pon malas nk ukur

29 June 2010


Gi jalan2 umah mak yang letaknya 20km bahagi 40 jauhnya dr rumah sewaku...tiba2 seseorang memanggilku, 'Bro..bro....' aku wat x layan...masa tu aku baru smpai umah mak aku dgn kebengangan bertapak di hatiku kerana anak kunci rumah tertinggal dalam rumah...sakit ati sungguh..baru jah tukar tombol pintu..nk kena tuka pulok la jwbnya...
Dok meta..individu yang memanggilku dgn nama BRO td muncul dr dalam rumah mak aku walaupon sebentar td beliau berada di rumah sebelah sedang mengelap keretanya. Individu tersebut adalah sepupuku, mengeluarkan sekeping syiling seperti gamba di atas kemudian ingin menjualkan kepadaku dgn harga RM5. Hehehehe...jd terus la..5 hinggit jah pon..korek-korek poket ada rm3 jah..wallet tinggal umoh..kemudian korek2 dlm dashboard keto, ada la beberapa ringgit bergulung gumpal lantas aku pn membayarnya sebanyak rm5. Itulah kisah di sebalik koin ini.. x kisah la nilai koin ni berapo pn..ambil sajo..hahaha kolektor miskin la katakan...

No comments:

Post a Comment