Search

Tuesday, May 25, 2010

Koleksi 37 : 1/4 Dinar Kelantan



Item

Properties

Weight

Dimension

Thickness

Date

¼ Dinar Kelantan

91.7% fine Gold

1.06g

Dia. 15.0mm

n/a

17 March 2010


Kisah ini ada kaitannya dgn kisah sebelumnya. Episod ini berlaku sebelum epilog kisah cinta tragis Koleksi 36 : 1 Dinar Kelantan.
Setelah kecewa dengan keadaan 2 keping 1DK yg secara spontannya bertukar dr laminate kepada x laminate, aku dengan usahajayanya memburu la 1DK yg laminate tersebut. Sebenarnya xdok la bersungguh2 cari pon, tetapi dengan secara x sengaja tiba2 aku mendapat info tentang kemunculan stok 1/4 DK di sebuah lokasi yg terpaksa dirahsiakan identitinya demi keselamatan sejagat. Maka dengan secara tidak membuang masa aku pon menyetatkan enjin keretaku utk menuju ke lokasi berkenaan (GPS tidak diperlukan).
So pada petang itu aku membeli 3 keping 1/4DK. Balik umah aku offer la kat geng2 JutawanEmas (info : JE sudah tidak releven lg for the time being). Maka mereka yg berjaya memiliki 2 keping 1/4 DK pada petang yg murni tersebut adalah encik aj**s & encik T*s**. Tahniah diucapkan kerana berjaya memiliki 1/4 DK dengan harga tawaran yg teramat murah pada masa tersebut demi merasmikan emas pertama yang aku jual. Syabbas bettey!!!
Ni la rupanya gamba ketika mengiklankan 1/4 DK utk dijual pada masa tersebut. Perhatikan model tersebut agak seksi - topless di situ namun pihak kami tidak mengeksploitasikan model tersebut utk mengiklankan produk kami. Tetapi kami tidak menolak kemungkinan bahawa pelanggan berminat utk membeli produk ini kerana model tersebut.

Kemudian dgn permintaan yang menggalakkan keesokan harinya aku amik lg 3 keping & menjualnya sebanyak 2 keping lg - x igt lak jual kat sapo..rasanya Ain & sorg lg sapo eh?sila angkat tangan!! 2 keping lg stok koleksi - 1 utk skrg 1 utk masa depan.

No comments:

Post a Comment