Search

Monday, April 5, 2010

Koleksi 2 : Silvertowne Prospector 1 oz Silver Bar





Item

Properties

Weight

Dimension

Thickness

Date

1 oz Silvertowne Prospector Silver Bar

99.9% fine Silver

31.110 g

50.0 x 29.0 mm

3.0 mm

27 Jan 2010


Pengeluar : Silver Towne Mint, USA

Silver bar pertama. Design cantik & uuuu...shiny...malangnya disebabkan pada masa ini aku masih belum terbuka minda tentang silver, aku telah membeli benda ni ngan harga yang agak mahal melampau la dr harga pasaran sebenar. Bayangkan..perbezaan harga hampir mencecah RM40. Huhuhu. Ni yang membuatkan aku berhati-hati di masa akan datang. Fikir dulu sblm beli.
Sebenarnya aku pakai hentam je pengeluar dia tu Silver Towne Mint. Tapi Silver Towne Mint mmg wujud la. Tapi Silver Towne Mint provide custom minting, depends on permintaan pelanggan. Aku agak2 memang dia jugak la keluarkan Silvertowne Prospector Silver Bar ni. Rujuk sendiri la kat http://www.silvertownemint.com/ kalau nk tau lebih lanjut pasal Silver Towne Mint ni. Buleh order custom made coin lg.

No comments:

Post a Comment